HTML

Ne vedd komolyan !

Az elmúlt egy hónapot kórházban töltöttem. Arra gondoltam, talán a barátaimat érdekelné 1-2 mondat, arról, hogy hogy is volt, mint is volt. Írok hát pár oldalt, de hogy haragjukat a mennyiségért csökkentsem, igyekszem nem orvosos lenni, hanem csak olyan, mint szoktam élőszóban, marháskodós. Persze, hogy ez sikerül-e írásban, nagy kérdés. Ha többet nem is , annyit elérek, hogy bárki kérdez erről a hónapról bátran mondhatom neki, hogy a válasz a veropeter.blog.hu címen megtalálható. Nekem már megérte.

Friss topikok

  • ramada: Mindenképpen 10-esre értékelem az "asszociációs elbeszélésed"! :) Szívesen olvastam volna tovább i... (2012.04.17. 00:16) Nyolcadik (utolsó) részlet
  • Kedvesnővér: Nagyon sajnálom, hogy befejezted a produkciót és meghajoltál a zsűri előtt várva az ítéletet. Fi... (2012.03.17. 17:20) Második részlet
  • bygi: Most már értem mitől volt FCüreden az a sok szép virág a kertben - betegek csak ittak és kisétálna... (2012.03.15. 17:53) Hetedik
  • bygi: Azért picit fáj, hogy nem emlékszel a versenyfutásunkra a folyosón, hogy a nagydarab piros mentőst... (2012.03.15. 17:52) Hatodik
  • Ihászkálmán: @cziromtündér: fent van a hatodik ! Valahogy így kezdődik: "Ég a nap melegtől a kopár szik sarja..... (2012.03.14. 16:49) Ötödik részlet

Archívum

Nyolcadik (utolsó) részlet

2012.03.16. 12:22 Ihászkálmán

Volt még gyógytorna, kíméletes, de az elején nagyon nehéz volt csípőre tenni a kezem, a többi gyakorlatról nem is beszélve. Fájt a mellizmom, a nyakam, a karom, a hátam nyaktól derékig. A legkisebb köhögésbe majd belehaltam, a tüsszentésre meg effektíve bele is haltam a fájdalomtól. De valahogy mindig visszahoztak.  Vizitkor mindig megkérdezte a főorvos úr, hogy vannak-e fájdalmaim? De nem várt választ, hanem rögtön elmagyarázta, hogy, érthető hiszen. Hiszen ? Hiszen miután a szegycsontomat szétfűrészelték – gondolom flex-szel – azután még erőteljesen mozdulatokkal szét is lapítottak, mint egy bontott csirkét, hogy hozzáférjenek a szívhez.  És merő szakmai szolidarításból, még hozzátette, „tudja milyen kemény munka ez a sebész doktor úrnak” ? Szegény sebész, gondoltam nagy empátiával, és hálából neki kívántam a csillagokat, amiket láttam. 

Az első hét végére nagyot javultam. A gyógytorna és a folyosói séták meghozták az elvárt hatást. Továbbra is fájt mindenem (hisz’ most is fáj!), de már nem annyira. És persze agyilag még félig-meddig lökött voltam. De már voltak néha tiszta pillanataim is ! Egyet elmondok. Volt ott, egy már 2 hete műtött bajtárs. Vele meg másokkal egyszerre sétáltunk körbe a négyzet alaprajzú folyosón. Feltűnt, hogy míg én elvonszolom magam egyik széktől a másikig (15 méter), addig ő kétszer leköröz (azaz megtesz kétszer 120 métert) És akkor, ami a tökéletes mentális állapotomat bizonyítja (hiszen innen indult a történet), átvillant az agyamon , ha legközelebb leköröz, esküszöm elgáncsolom ! Mint balhátvéd koromban, amikor egy nálam gyorsabb jobbszélső kétszer otthagyott.  Ilyenkor mindig – a fair play szabályainak megfelelően – figyelmeztettem, „öreg próbálkozz ezentúl másutt, mert én a következönél finoman felrúglak”. (Azt elfelejtettem mondani, hogy a foci nem ritmikus sport-gimnasztika)

 

A második héten váratlanul hullámvölgybe kerültem. Mindennek más íze volt, mint amit vártam, és csak étel fölé hajoltam, már rohannom kellett a fajansz felé hajolni. Ez a dolog, semmiképp sem egy élmény, de friss mellkasi műtét után még rohadtul fáj is. Ráadásul nem mindig értem időben célba. Az meg rém kínos. Később már a folyosó illata is ugyanezt a hatást váltotta ki, úgyhogy a szerda-vasárnap időszakban már nem ettem semmit, és nem léptem ki a szobám megszokott illat-világából (amit nem is éreztem hál’ Istennek), a folyosó ellenséges világába. Eközben a szív vizsgálataim az új billentyűvel változatlanul szép eredményeket mutattak.

A 3. hétre az éhezés rendbe hozott. Az evés ugyan a mai napig igencsak nehezemre esik, de a szokatlan illatok, az ismeretlen és tökéletesen inadekvát ízek már legalább nem fordítják fel a gyomromat, annyira. A torna lemaradásomat behoztam, és bár minden második padra leültem pihenni, de már elsétáltam a Tagore sétányon az Annabella strandtól a mólóig. Tudjátok, ahol a Vitorlás nevű élőzenés hely található, ami ott volt  már gimnazista koromban is. Emlékszem, Istenem, minden este odajártunk egy haveri társasággal csajozni, velem senki sem táncolt, pedig senkit sem mertem felkérni. Vártam, hogy majd egyszer valaki engem. De nem. Egyszer sem! Ebből tanulva most egy este sem mentem oda.  Bár amennyi szívbeteg mulat ott így 3-5 fokban (a Vitorlás szabadtéri), talán kikapott volna magának egy néni, mondjuk az útitársam.

És eljött a 3. hét vége. Noha rengeteg dolog történt még ott velem (ha csak a szúrásokat számolom, csak az magában legalább 50 történés) ezekkel nem untatlak benneteket. Ha kíváncsiak vagytok, keressetek meg a kérdéseitekkel, de jobb, ha inkább megpróbáljátok elképzelni.

Ami az tudatállapotomat illeti így a műtétet követően összesen 4 héttel, hát ha nem is vagyok százas, de talán  már kilencvenes. Ez gondolom nyomot hagyott e  beszámoló színvonalán. Ha túlságosan is orvosos lett, elnézéseteket kérem. Azoknak, akik nem vették észre ideírom, hogy én vicces akartam lenni. Ahhoz, hogy önkritikusan megállapíthassam, hogy sikerült-e, százasnak kellene lennem, de mint mondtam, ott még nem tartok.

Drága százas barátaim, már akik eljutottatok idáig az olvasásban ! Döntsétek hát el, ha mondjuk Woody Allen tízes skálán 10-esre vicces, ez a kis dolgozat hol van a számegyenesen ? Ne feledkezzetek meg a nullától balra sorakozó számokról se!

És végül egy bölcsesség, Tőlem (ez az első az életemben): hülyéskedni nem csak szív-műtét után lehet !

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://veropeter.blog.hu/api/trackback/id/tr674320171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hmarcsi 2012.03.16. 23:58:59

Remekül sikerült a beszámoló én megszavazom a 10-est a skálán, főleg ha klarinétot is úgy fújod, mint ő!

bygi 2012.03.17. 11:26:26

Matekból mindig ferdén álltam, szóval most a 100-asból 10-es vagy a 10-esből 100-as? Annyira olvastalak, hogy teljesem megzavarodtam :)))
Kár, hogy az írásban hazajöttél (egyébként dehogy kár, végre otthon vagy!!) csak jó volt olvasni. A klarinétot hagyd még ki, mert fújni kell és a bontott csirek utáni állapotban lehet, hogy csillagok jelennének meg nálad!
Vigyázz magadra és gyógyulgass -ne izgulj, jövőre is lesz New-York-i maraton :)))))

vilhelmina 2012.03.17. 17:09:35

szerintem nem volt elég részletes
engem az átugrott részek is érdekeltek volna
:-)mert ha az embernek szívműtétje volt, akkor nem kell törődnie Marquez - a másik nagy író véleményével - aki azt mondja, hogy a jó író arról ismerszik meg, amit a szemétkosárba dob...

sztyopan1 2012.03.18. 16:55:19

Péter gratulálok a remekművedhez,és a kitartásodhoz,hogy eddig megtartottad azt a bizonyos privát dolgodat/ az egy ujjasra gondolok/ amit jobb soha mint egyszer átélni.Mielőbbi teljes gyógyulást kívánok.Üdv.

Ihászkálmán 2012.03.19. 17:41:03

@vilhelmina: Hogy Marquez az egyik író, az még csak rendben volna, de ki a másik ?
Kis magyarázat a szemétkosárba dobottakról:
1. betegtársaim egyikével sem, még névtelenül sem, akartam indiszkrét lenni, pedig igazad van, adtak volna igazi poénra elég anyagot.
2. az eü. intézményekről és munkatársaikról is lett volna miért a vitriolhoz nyúlni, de egyrészt sokkal több okom van hálát érezni irántuk , másrészt döglött oroszlánba rúgni nam fair. Hát ezért.
Már csak egy kérdésem maradt: Honnan tudod te, hogy mekkora volt a gyerekkori udvarunk? Megőrülök a kíváncsiságtól.

billentyűs 2012.03.21. 10:53:16

10/10-es blog, üdvözöllek, a nehezén már túl vagy!! Egy jó tanács: ha nem tüsszentessz még egy hónapig, jobb lesz.

Ihászkálmán 2012.03.21. 11:02:12

@billentyűs: Kösz ! És a tanácsot is :-)

ramada 2012.04.17. 00:16:40

Mindenképpen 10-esre értékelem az "asszociációs elbeszélésed"! :) Szívesen olvastam volna tovább is, többet is. Véleményem szerint sikerült az olvasóközönség számára szórakoztatóan leírni ezt a könnyűnek nem nevezhető élethelyzetet. A tanácsodat pedig érdemes jól bevésni.. :)
Köszönöm az élményt!
süti beállítások módosítása